Yeni Peugeot 3008 DKR, Dakar İçin Hazır

Bu yıl Dakar ve İpek Yolu rallilerinden Peugeot 2008 DKR ile zaferlerle dönen Team Peugeot Total ve Red Bull Peugeot 3008 DKR’yi lanse ediyor. Yeni Peugeot 3008 DKR; Stephane Peterhansel’e geçtiğimiz Ocak ayında Dakar’da 12’inci zaferini kazandıran ve Cyril Despres’e geçtiğimiz Temmuz ayında İpek Yolu Rallisi’nde dört tekerlek üzerinde ilk zaferini kazandıran başarılı yarış otomobilinin takipçisi sahneye çıkıyor.

Peugeot’nun Rosario’daki zaferin ardından Velizy-Fransa’da 8 aylık titiz bir çalışmanın sonucu olarak geliştirilen yeni Dakar yarışçısı markanın önümüzdeki günlerde Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtacağı yeni SUV modelini baz alıyor. Yeni 3008 SUV, 25 yıl aradan sonra 2015 yılında tekrar Dakar’a dönüş yapan markanın yeni yarış otomobili için ilham kaynağı oldu. Peugeot’nun iki tekerlekten çekiş felsefesine sadık bir yapı sergileyen yeni Peugeot 3008 DKR aynı zamanda markanın 15 yıl 9 ay önce iki tekerlekten çekişli aracıyla elde ettiği ilk Dakar zaferine de gönderme yaparken dünyanın en zorlu arazilerini alt etmek için dört tekerlekten çekişin gerekli olmadığını gözler önüne seriyor.

3008 geleceği simgeliyor” diyen Peugeot Sport Direktörü Bruno Famin: “Bu araç ile mevcut aracın zayıf yönlerini ele almayı ve daha da güçlendirmeyi amaçladık. Yerine getirmekle yükümlü olduğumuz bir dizi yeni regülasyon da söz konusuydu” dedi.

Teknik detayları kadar boyutları da spor yönetmeliğinin teknik şartnamesine uygun olarak şekillendirilen Dakar yarış otomobili yine de markanın karakteristik tasarım öğelerini bünyesinde barındırıyor. Yol versiyonunun yanı sıra Peugeot 3008 DKR’nin agresif ve dinamik dış tasarımından da sorumlu olan Peugeot Dış Tasarımcısı Sebastien Criquet aracın tasarımını değerlendirirken: “Yeni Dakar yarışçımız Peugeot’nun yeni SUV modelinin en uç ifadesini gözler önüne seriyor” dedi ve sözlerini: “Aslında yol versiyonunun karakteristik tasarım dilini temel alıyor, ancak bunu ralli içeriğine dönüştürüyor. Bu, bir tasarım ekibinin hayata geçirmek istediği bir hayal. Bir otomobil tasarlarken çok daha uç noktada detaylara sahip bir versiyon her zaman aklınızda vardır” şeklinde tamamladı.

Yeni Peugeot 3008 DKR dört temel kriter ile gelişimi gözler önüne seriyor: Dayanıklılık, Sürüş Kabiliyeti, Süspansiyon ve İklimlendirme

Aslında geçtiğimiz sezon mücadele ettiği dokuz etapta iddiasını ortaya koyan ve yedi etabı ilk iki sırada tamamlayarak Dakar’dan zaferle dönen önceki yarış otomobili dayanıklılığını gözler önüne sermişti. Yüksek hızlarda ve zor arazi şartları altında gerçekleştirilen 10.000 km uzunluğundaki Dakar Rallisi dünyanın en zor yarışlarından biri olarak öne çıkarken bu yarışı zaferle tamamlayan makine dayanıklılığını kanıtlamış oluyor. Ancak Dayanıklılık her zaman daha da geliştirilebilir. Peugeot Sport mühendisleri detaylara odaklanarak gerek mekanik ve gerekse de motor işletim sistemi gibi karmaşık elektronik süreçlerini daha da iyileştirdi.

Konu Sürüş Kabiliyeti olduğunda da mühendisler 2015 yılında gerçekleştirilen lansmandan bu yana çok önemli gelişmeler kaydetti. Peugeot mühendisleri 3,0 litrelik V6 silindirli çift turbo beslemeli motoru geliştirmeye devam etti. Önümüzdeki yıl Dakar’da yarışacak olan ve alt devirlerde çok daha yüksek tork değeri sunan motor böylece çok daha yüksek bir çekiş gücü sunuyor ve buna bağlı olarak çok daha sürülebilir bir yapı vaat ediyor. En güncel Dakar regülasyonları motordaki kısıtlayıcının çapını geçtiğimiz yıl kullanılan 39 mm yerine 38 mm olarak kullanılmasını öngörüyor. Bu ise yaklaşık 20 HP güç kaybı anlamına geliyor. Mühendisler güç kaybını dengelemek için de bir dizi optimizasyonlar yaptılar. Yapılan iyileştirmeler sonucu motorun tork ve güç eğrisi aşağıya çekilirken, motor artık maksimum gücünü daha düşük bir devirde kullanıma sunuyor, ki bu da sürülebilirliği arttırıyor.

Dakar’da başarılı olmanın en önemli unsurlarından birini Süspansiyon oluşturuyor. Aracın süspansiyonuyla birlikte; toprak, çamur veya kum gibi değişken ve zorlu arazi şartlarına hızla uyum sağlaması gerekiyor. Peugeot 2008 DKR’de kullanılan süspansiyon zaten türünün en iyi örneklerinden biriydi, ancak mühendisler Peugeot 3008 DKR’da süspansiyonun geometrisini ve amortisörlerini daha da geliştirdi. 15 günlük İpek Yolu Rallisi, ki arazi şekli olarak Dakar ile oldukça benzerlik gösteriyor, de dahil yapılan testler gelişmelerde çok önemli bir paya sahip oldu.

Günlük yaşantıda kullandığımız otomobillerin vazgeçilmezi olan İklimlendirme, ekiplerin günde yaklaşık 12 saat içinde bulunduğu ve 60 derecelere varan bir sıcaklığa ulaşan bir yarış otomobilinin kokpiti için çok daha önemli bir ekipmana dönüşüyor. Mühendisler geçtiğimiz sene Peugeot 2008 DKR’da tanıtılan iklimlendirme sistemini ekiplerin kabin içi konforunu arttırmak üzere daha da geliştirdiler.

Team Peugeot Total yeni mücadelelere hazır

1987 ile 1990 yılları arasında Afrika’daki Dakar’ı üst üste dört kez kazanan Peugeot Sport şanlı geçmişinin 6’ıncı Dakar zaferini alarak geçen yılki başarısını sürdürmeyi hedefliyor. Dakar zaferi tatmış birçok deneyimli ismi bünyesinde barındıran Peugeot ekibi ve yeni Peugeot 3008 DKR; Arjantin, Bolivya ve Paraguay hattını kapsayan yeni rotasıyla son derece zorlu bir yarış profili çizen bu yılki Dakar’a hazır.

Dakar öncesinde efsane pilot Carlos Sainz 3-7 Ekim tarihlerinde koşulacak olan Fas Rallisi öncesi yeni Peugeot 3008 DKR ile Peugeot 2008 DKR’yi kullanan Cyril Despres ve diğer Dakar rakiplerine karşı mücadele edecek.

Peugeot, Red Bull, Total, Sparco, BF Goodrich markalarıyla Stephane Peterhansel, Carlos Sainz, Sebastien Loeb ve Cyril Despres gibi dünyanın önde gelen Dakar pilotlarının birlikteliğinden oluşan sinerjiyle Team Peugeot Total yeni mücadelelere hazır.

Peugeot 3008 DKR – Teknik özellikler

Motor

Tip: 60 derece açılı V6 silindirli çift turbo dizel

Silindir hacmi: 2.993 cc

Supap adedi: 24

Konumlandırma: Orta-arka

Maksimum güç: 340 HP

Maksimum tork: 800 Nm

Maksimum devir: 5.000 d/d

Maksimum hız: 200 km/s

Yağlama sıvısı: Total Quartz 10 W 50

Aktarma

Tip: İki tekerlekten çekiş

Şanzıman: Uzunlamasına konumlandırılan altı vitesli sıralı manuel şanzıman

Şasi

Tip: Boru tipi şasi

Gövde: Karbon alaşım

Süspansiyon

Süspansiyon: Çift salıncak

Yaylar: Her tekerlekte bir adet helezon yay

Amortisör: Her tekerlekte iki adet ayarlanabilir amortisör

Süspansiyon yolu: 460 mm

Viraj denge çubukları: Ön ve arka

Direksiyon

Tip: Elektrik destekli hidrolik

Frenler

Ön: Hava soğutmalı 355 mm diskler

Arka: Hava soğutmalı 355 mm diskler

Tekerlekler

Jantlar: 17 x 8,5 magnezyum

Lastikler: BFGoodrich All-Terrain T/A KDR2 37/12,5 x 17

Boyutlar

Uzunluk:  4.312 mm

Genişlik: 2.200 mm

Yükseklik: 1.799 mm

Dingil Mesafesi: 3.000 mm

Ön aks uzantısı: 623 mm

Arka aks uzantısı: 689 mm

Yakıt kapasitesi: 400 lt