3008 Crossover

TEKNİK ÖZELLİKLER

BOYUTLAR

  • /image/03/6/peugeot-3008mv-longueur.36036.jpg

    UZUNLUK

  • /image/03/8/peugeot-3008mv-hauteur.36038.jpg

    GENİŞLİK / YÜKSEKLİK

  • /image/04/0/peugeot-3008mv-interieur.36040.jpg

    İÇ BOYUTLAR

  • /image/04/2/peugeot-3008mv-coffre.36042.jpg

    BAGAJ

BLUEHDI TEKNOLOJİSİ

i

Peugeot 3008, yeni BlueHDi motoru ile size uyum sağlıyor ve sıradışı sürüş özellikleri sunuyor.

Peugeot’nun Euro6 dizel motorlarından olan BlueHDi’ın; en önemli özelliği çevreyi korurken düşük yakıt tüketimi sunması ve performanstan ödün vermemesidir.

BlueHDi teknolojisinin bir parçası olan SCR katalitik konvertör sayesinde NOx emisyonları %90 oranında, partikül emisyonları %99,9 oranında azalırken, CO2 emisyonları da optimize edilmiş ve sınıfının en çevreci motoru oluşturulmuştur.

1.6L hacimli 120 beygir gücündeki BlueHDi motorun torku, 300Nm (1.750d/d) ile sınıfının en yüksekleri arasındadır. Bu yüksek güç ile birlikte motor parçalarının optimizasyonu ve emisyon kontrolü sayesinde 100 km’de 4L ile yakıt tüketimine ulaşılmış ve segmentin en ekonomik motorlarından olmayı başarmıştır.

EAT6 (EFFICIENT AUTOMATIC TRANSMISSION)

/image/04/5/eat6.36045.jpg

Peugeot’nun verimli tam otomatik şanzımanı EAT6 (Efficient Automatic Transmission), Japon AISIN firması ile yapılan işbirliği ile üretildi. EAT6, 3008’in 1.6 BlueHDi 120hp motoru ile birlikte sunuluyor.

Quickshift Teknolojisi
EAT6 şanzımanlarda bulunan Quickshift teknolojisi viteslerin son derece hızlı geçmesini sağlar. Bu teknoloji içerisinde tek seferde birkaç vites atlama özelliği de bulunmaktadır. Sistem vites geçişlerini en doğru devirlerde gerçekleştirerek sürücü ve yolcular tarafından hissedilmemesini sağlar.

Performans
Vites kutusu içerisindeki ve tork konvertöründeki sürtünmelerin azaltılması performansa ve yakıt tüketimine olumlu yönde etki etmiştir. 3008 BlueHDi, bu sayede yakıt tüketiminde sınıfının en ekonomik araçları arasında olmayı başarmıştır.

Tork Konvertörü
Son teknoloji ile üretilen tork konvertöründe kayıplar minimuma indirilmiş ve verimle birlikte aynı zamanda vites geçişlerinin yumuşaklığı da artırılmıştır.

ÇEVREYE SAYGILI SÜRÜŞ

/image/04/6/peugeot_3008mv_aerodynamisme_960x460.36046.jpg

Peugeot, düşük emisyonlu bir araç gamı sunar. Dünya satışlarının yarıdan çoğu km’de 140 g’dan az CO2 emisyonu olan araçlardan oluşmaktadır. Bu performans kendini kanıtlamış ve Peugeot’nun lider olduğu teknolojilere dayanıyor. Partikül Filtreli Dizel motor (2000’den itibaren Peugeot 607’de kullanılan) geniş bir gamda mevcut olup, 2.1 milyondan fazla araçta kullanılmıştır (bu filtre partikül emisyonlarını %99,99 oranında azaltmaktadır) ve Stop&Start Sistemi, yeni BlueHDi motor nesli gibi devrim niteliğindeki teknolojilerle birleşmektedir.

BlueHDi'a özgü SCR Seçimli katalitik indirgeme işlemi, NOx (Azot Oksit)'lerin %90 oranında azaltılmasını sağlayarak sınıfının en etkin çevre koruma teknolojisini oluşturmaktadır.

/image/04/7/peugeot_3008mv_dynamique-rolling-control-475x475.36047.jpg

Yeni 3008’in altyapısı, çizgilerinin aerodinamik katsayı tüketimi minimize etmek üzere özel olarak üretildi. (Cx: 0,296). 3008’de kullanılabilen yuvarlanma direnci çok düşük dirençli lastiklerde de yakıt tüketimini azaltmaktadır.