308 HB

308 - Header

PEUGEOT 308 HB

TEKNİK ÖZELLİKLER

BOYUTLAR

  • /image/96/9/peugeot-nouvelle-308-longueur1.36969.jpg

    UZUNLUK

  • /image/97/1/peugeot-nouvelle-308-largueur.36971.jpg

    GENİŞLİK

  • /image/97/3/peugeot-nouvelle-308-hauteur.36973.jpg

    YÜKSEKLİK

PURETECH

i

Peugeot’nun 3 silindirli benzinli PureTech motorları, hızlı devirlenmeleri ve düşük devirden itibaren hazır olan yüksek tork sayesinde üst düzey kullanım zevki sunmaktadır.

Yüksek gücün yanında kompakt ve hafif yapıları aracın ağırlık merkezini düşürürken yakıt tüketimini de düşürmektedir, benzer güç sunan 4 silindirli motorlara göre %21 daha düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu elde edilmiştir.

BLUEHDI TEKNOLOJİSİ

i

Peugeot’nun Euro6 dizel motorlarının ismi BlueHDi’dir. En önemli özellikleri SCR katalitik konvertör sayesinde NOx emisyonlarını %90 oranında azaltmaları, CO2 emisyonlarını optimize etmeleri ve partikül emisyonlarını %99.9 oranında azaltmalarıdır.

Peugeot 308’de kullanılan BlueHDi motorun torku 300Nm (1.750d/d) ile sınıfının en yüksekleri arasındadır. Bu yüksek güç ile birlikte motor parçalarının optimizasyonu ve emisyon kontrolü sayesinde 100km’de 3.3L ile yakıt tüketiminde segmentin en ekonomiği olmayı başarmıştır

EAT6 TAM OTOMATİK ŞANZIMAN

/image/97/7/600x400-eat6.36977.jpg

Peugeot’nun verimli tam otomatik şanzımanı EAT6, Japon AISIN firması ile yapılan işbirliği ile üretildi. EAT6, 308’in 1.2 Puretech 130hp ve 1.6 BlueHDi 120hp versiyonlarında sunuluyor.

Quickshift Teknolojisi
EAT6 şanzımanlarda bulunan Quickshift teknlolojisi viteslerin son derece hızlı geçmesini sağlar. Bu teknoloji içerisinde tek seferde birkaç vites atlama özelliği de bulunmaktadır. Benzer hızlarda vites değiştirmeyi başarabilen çift kavramalı şanzımanlarda bu özellik bulunmadığından vites değişim hızı EAT6’da daha hızlıdır.

Performans
Vites kutusu içerisindeki ve tork konvertöründeki sürtünmelerin azaltılması ise performansa ve yakıt tüketimine olumlu yönde etki etmiştir.

Tork Konvertörü
Son teknoloji ile üretilen tork konvertöründe kayıplar minimuma indirilmiş ve verimle birlikte aynı zamanda vites geçişlerinin yumuşaklığı da artırılmıştır.

REKOR KIRAN YAKIT TASARRUFU

i

Avrupa’da yılın otomobili seçilen Peugeot 308, 1.2L 130hp PureTech motoru ile İspanya’da yapılan testte 100km’de 2.5L tüketerek bir depo ile 1.810km yol gitmeyi başarmıştır.

Türkiye’de Edirne’den Ardahan’a kadar gerçek yol koşullarında yapılan testte ise Peugeot 308 1.2L 130hp 100km’de 3.2L yakıt tüketerek 1.718km yol gitmeyi başarmış ve kırılması zor bir rekora imza atmıştır.

YAPISAL VERİM

i

Kompakt yapısı sayesinde Peugeot 308 çok daha hafif. Kompozit materyel ve lazer kaynak kullanılması ağırlığını 70 kg azaltıyor. Buna ek olarak ekstra 70 kg hafiflik de PSA grubunun yeni şasi sistemi EMP2’den (Verimli Modüler Platform) kazanılıyor.

Peugeot 308’in ağırlığı; kompakt yapısı, aerodinamisi ve tasarımında kullanılan hafif materyeller sayesinde bir önceki 308'e göre 140 kg azaldı. Bu, birinci sınıf yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarıyla birlikte mükemmel yol tutuşu ve üst düzey sürüş hissi demek.

YÜRÜYEN AKSAM

i

Peugeot 308'in tüm yapı parçaları aracın ağırlığının azalmasına katkı sağlayacak şekilde tasarlandı. Yürüyen aksamı hafifletmek için alüminyum parçalar kullanıldı ve viraj demiri boşluklu olarak tasarlandı. Fren sistemi de ağırlık azaltılmasına katkı sağlayacak şekilde tasarlandı.

AERODİNAMİ

/image/98/1/aerodinami.36981.jpg

Kompakt dış boyutlar ve alçaltılmış ağırlık merkezi Peugeot 308’in aerodinamisinin iyileştirilmesinde önemli rol oynadı. Hava sürtünme katsayısının 0,28Cx’e ulaşması karbondioksit emisyonlarının ve yakıt tüketiminin çok düşük olmasını sağlıyor.