308 GTi by Peugeot Sport

308 GTi - Header

PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport

139g i

6l i

TEKNİK ÖZELLİKLER

1.6 THP 270hp S&S

/image/23/1/peugeot_308gti_2015_087_fr-690x310.49231.jpg

308 GTi by Peugeot Sport, 1.6L hacminde 270 hp gücünde THP (Turbo High Pressure) yüksek basınçlı turbo motora sahiptir. Bunun dışında, egzoz manifoldu 1000°C’ye kadar yükselebilen sıcaklıklara dayanması amacıyla çelikten imal edildi.

Mühendislik bölümünün bütün bilgi birikiminden yararlanan motor, 330 Nm torku, turbo deşarj supapının spesifik tasarımı sayesinde yüksek devirlerde bile en etkin şekilde değerlendiriliyor.

Egzoz manifoldu ise 1000°C’ye kadar yükselebilen sıcaklıklara dayanması amacıyla çelikten imal edildi.

/image/23/2/peugeot_308gti_2015_128_fr-211x211.49232.jpeg

Alüminyum dövme pistonlar, takviyeli segman ve biyel kolları, takviyeli kol cıvatalarına sahip motorda performansın sürekliliğini sağlamak amacıyla piston gövdeleri, altlarındaki çift yağ spreyi ile soğutuluyor.

GÜÇLENDİRİLMİŞ ŞANZIMAN

/image/23/3/peugeot_308gti_2015_083_fr-960x460.49233.jpg

330 Nm’ye ulaşan yüksek torka dayanmak üzere, altı ileri manuel vites kutusu takviye edildi. Şanzımanın iki şaftı kumlama işleminden ve dişlileri de derin karbonitrürasyon işleminden geçiriliyor.

Bu petrokimyasal yöntem sayesinde, parçanın direnci karbon ve azot zenginleştirilmesiyle gerek aşınma gerekse yorgunluk yönlerinde arttırıldı. Öte yandan, vites kutusu çıkışındaki dişli oranları canlı ivmelenmeler verecek şekilde kısaltıldı.

AĞIRLIK/GÜÇ ORANI

/image/23/4/peugeot_308gti_2015_121_fr-960x460.49234.jpg

Sadece 1.205kg ağırlığı ile 308 GTi by Peugeot Sport 4,46 kg/hp ile mükemmel bir ağırlık/güç oranına sahiptir. Kombine ölçümde sadece 139 g/km CO2 salınımı ve 6,0L/100km yakıt tüketimi ile benzer otomobiller arasında liderdir.

PEUGEOT VE ÇEVRE

/image/23/5/peugeot_308gti_2015_123_fr-633x400.49235.jpg

Peugeot, her bir modelinin tüketimlerini ve kirletici emisyonlarını azaltmak amacıyla tüm uzmanlığını ortaya koyuyor. Bu taahhüt 308 GTi by Peugeot Sport’da tam anlamıyla somutlaşıyor.

Ağırlık, aerodinamizm, lastikler ve PEUGEOT SPORT’un teknolojik bilgi birikimi, otomobilin çevre üzerindeki etkisini azaltmak ve eko-tasarım anlamında bir üst etaba geçmek için gereken her gelişim alanı faaliyeti hayata geçirildi. Ağırlık azaltılması kapsamında, arka bagaj kapağı EMP2 platformuna dahil olan çok yüksek elastik limitli çelik ve kompozit malzemeden üretildi.

Sadece 1205 kg ağırlığı ile 308 GTi by Peugeot Sport, son derece atletik. Böylece karma parkurda km başına sadece 139 g CO2 emisyonu ve karma parkurda sadece 6,0 l/100 km’lik yakıt tüketimi ile gerçek bir başarı gösteriyor (bu sınıftaki rekor); tüketimleri şehir içinde 8,1 l/100 km ve şehir dışında 4,9 l/100 km ile sınırlı kalıyor (99/100/CE sayılı direktife göre).

BOYUTLAR VE BAGAJ KAPASİTESİ

  • /image/23/7/peugeot_308gti_boot_1_200x100.49237.jpg

  • /image/23/9/peugeot_308gti_boot_2_200x100.49239.jpg

  • /image/24/1/peugeot_308gti_boot_3_200x100.49241.jpg

  • /image/24/3/peugeot_308gti_boot_4_200x100.49243.jpg