YÜKSEK PERFORMANSLI MOTOR

/image/68/3/308_r_hybrid.37683.jpg

YÜKSEK PERFORMANSLI MOTOR

"Peugeot 308 R Hybrid, 0-100 km/h hızlanma süresi dört saniyeden daha az olan sayılı otomobillerden biridir.” Jean-Philippe Delaire, Peugeot Sport, Peugeot 308 R Hybrid motor aksamını geliştiren ekibin şefi.

PEUGEOT SPORT İMZASI

Peugeot Sport her bir bileşenin ideal pozisyonunu belirlemek için teknik uzmanlığına ve otomobil yarışı verilerine başvurur. Her biri diğerlerinden bağımsız olarak güç sağlayan üç farklı motor, 308 R Hybrid'e hayat vermektedir:

- Kendi boyutunda dünyanın en yüksek güç derecesine sahip olan 4 silindirli, benzinli 1.6L THP Turbo 270 S&S motor
- 6 vitesli vites kutusuna bağlı 85 kW / 115 hp güce sahip elektirkli motor
- Arka milde aynı özelliklere sahip elektrikli motor

Kusursuz dinamiklikte bir kullanım için aracın ağırlık merkezi yeniden konumlandırılmıştır. Lithium-Ion 3 kWh akü mükemmel bir güç ve boyut oranına sahiptir ve geleneksel olarak yakıt tankının yeri olan arka koltukların alt kısmına yerleştirilmiştir. Buna karşın 50 L’lik yakıt tankı arka akstaki elektirikli motor ve iki güç kaynağı transformatörü üstüne yerleştirilmiştir. Mükemmellik arayışındaki Peugeot Sport mühendisleri, yakıt tankının alt kısmını teknik bileşenlere sıkıca bağlanacak şekilde baştan aşağıya yeniden tasarlamıştır. Böylelikle aracın yüksekliğinden tasarruf edilen bir kaç milimetre, performansın artmasına olanak sağlamaktadır.

Dört çeker sürüş sistemi sayesinde Peugeot 308 R HYbrid’in kullanımı, özellikle virajlardan çıkışta harikadır. Fren sistemi ise önde dört pistonlu 380mm’lik soğutmalı fren diski, arkada da 290 mm’lik diskler ile aracın performansına eş değerdedir. Ancak bu diskler her frende kullanılmamaktadır, zira Peugeot Sport 250 km/h’dan itibaren motor aksamını elektrik motorları kullanarak tüm hız aralığı boyunca yavaşlatacak şekilde tasarlanmıştır. Bu yalnızca disk ve balataları korumakla kalmaz; rejeneratif fren sistemi aynı zamanda aküyü şarj etmenin üç yönteminden biridir.