header

SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİ

Peugeot Teknolojisi'nin sunduğu kolaylıklarla, alışık olmadığınız bir sürüş deneyimi yaşayın. Giderek artan ve gelişen teknolojik yeniliklerle sürüş keyfinizi daha rahat ve konforlu hale getirin.

SMEG-i DOKUNMATİK EKRAN

/image/62/1/peugeot_208_icesilver_1502pc113.37621.jpg

Ön panelde ergonomik olarak konumlandırılan SMEG-i dokunmatik ekran ile sürücü farklı fonksiyonlara erişebiliyor:

- Radyo fonksiyonlarının grafiksel olarak gösterilmesi
- USB bağlantısı ve Audio Streaming özelliği ile müzik aktarımı
- Bluetooth telefon kiti ve iPod/iPhone entegrasyonu.

Fonksiyonların tamamının dokunmatik ekran üzerinden, akıllı telefonlardaki gibi kontrol edilebilmesi, araç ve sürücü arasında yepyeni bir doğal ilişki yaratıyor.

MIRROR SCREEN

i Medya yüklemesi başarısız

Mirror Screen *MirrorScreen fonksiyonu, Android, RIM ve Windows, MirrorLink™ ve Carplay® uyumlu telefonlar için internet erişimi dahil bir telefon aboneliğine sahip olmak şartıyla (Apple telefonlar için iphone 5 modelinden itibaren ve Kasım 2015’ten itibaren) MirrorLink™ teknolojisiyle çalışıyor. Sadece, Mirrorlink™ veya Carplay® sertifikalı uygulamalar kullanılabilecektir (duruma göre araç durduğunda ve/veya hareket halindeyken). Bununla birlikte, araç seyir halindeyken, ilgili uygulamaların bazı işlevleri engellenebilecektir. Mirrorlink™ veya Carplay® sertifikalı uygulamalar ücretli olabilir. **Versiyonlara göre standart, opsiyon veya mevcut değil. Mirror Screen teknolojisi, araç içi eğlence deneyimini yeni bir boyuta taşıyor.

Telefonunuzu kablosuz bağlantı noktası olarak kullanarak, aracınızın ekranından internete bağlanmanız da artık mümkün.

HEAD-UP DISPLAY
BİLGİ EKRANI

heaup

Savaş uçaklarından esinlenerek dizayn edilen Head-Up Bilgi Ekranı'nı kullanırken kendinizi uçak pilotu gibi hissedeceksiniz. Gözlerinizi yoldan ayırmadan sürüş hakkındaki bazı bilgileri ön cam hizasında gösteren bu sistem, hem güvenliği hem de sürüş zevkini arttırıyor.

PARK ASSİST

i Medya yüklemesi başarısız

Geri görüş kamerası geri vitese geçildiğinde otomatik olarak devreye giriyor. Bu durumda, geri viteste yapılan manevralarda gizli engelleri algılamak için görüntü ekranda beliriyor. Bu fonksiyon bir park yerini algılayan ve kaldırım kenarında iki araç arasındaki park yerine giriş ve çıkışta yardımcı olan aktif park yardımı Park Assist sistemiyle de eşleşebiliyor.

Park assist otomatik park yardım sistemi sürücünün direksiyona dokunmadan kolayca park edebilmesini ve parktan çıkabilmesini sağlar. Direksiyonu kendisi kumanda eden sistem sürücüye görsel ve işitsel bilgi vererek manevrayı kolaylaştırır.

Manuel şanzımanlı bir araçta sürücü gaz, fren, vites değiştirme ve debriyajı kumanda ederken direksiyon sistemi aracın Park Assist sistemi tarafından kontrol edilir.

YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİ
(HILL HOLDER)

i Medya yüklemesi başarısız

Yokuş Kalkış Desteği (Hill Holder), sayesinde %5’den büyük olan eğimli yolda araç durur haldeyken hareket etmek istediğinizde frenden ayağınızı çetiğinizde yokuş aşağı 2 saniye süre ile kaymaz. Bu sayede sürücü debriyaj, fren ve gaz pedalı arasında daha konforlu geçiş yapabilir.

HIZ SABİTLEYİCİ

Sürüş sırasında azami hızı ayarlamak için hız sabitleme teknolojisini kullanabilirsiniz. Aracınız böylece bu hız limitleri içinde kalacak ve size daha kolay bir sürüş deneyimi yaşatacak.

SÜRÜŞ DESTEK SİSTEMLERİ

i Medya yüklemesi başarısız

Peugeot araçları, maksimum güvenlik sağlamak amacıyla “Sürüş Destek Sistemleri”ne sahiptir. Bu fonksiyonlar aracın ön tarafına yerleştirilmiş bir radar tarafından gelen bilgilere göre çalışır.

Dinamik (Adaptif) Cruise Control: Normal bir Cruise Control (Hız Sabitleyici ve Sınırlayıcı) sisteminin geliştirilmiş hali olan bu sistem, öndeki aracın hızını takip ederek konforlu bir sürüş sağlar. Öndeki aracın hızına göre hızı azaltıp arttırabilir. Araya farklı hızda bir araç girdiğinde hızı buna göre ayarlar, araç çekildiğinde ise daha önceden belirlenmiş hıza geri döner.

Çarpışma uyarı sistemi: Aracın hızı izlenen aracın hızından çok farklı ise ve güvenli takip mesafesi aşılmışsa görsel ve işitsel uyarılar devreye girer ve sürücüyü çarpışma olasılığına karşı uyarır.

Acil durum otomatik fren sistemi: Çarpışma uyarı sistemi devreye girdiğinde sürücü herhengi bir müdahalede bulunup hızı azaltmazsa araç otomatik olarak bulunulan hızı 20km/h kadar düşürür.

GRIP CONTROL (ÇEKİŞ KONTROL SİSTEMİ)

Grip­Control®i ile­ sizi ­benzersiz­ deneyimler­ yaşamanız­ için ­yeni maceralara ­davet­ ediyoruz.­ Kum­ veya ­kar,­ yaz ­veya ­kış. Hiç fark etmez. Peugeot­'nuz her­ koşula ­adapte ­oluyor ­ve ­yoldaki engelleri ­kolayca ­aşmanızı ­sağlıyor.

Özel ­Mud ­and ­Snowi ­lastikleriyle de ­ Grip­Control®­ sistemi, sizi­ daha­ güvenli­ bir ­sürüşe­ hazırlıyor. ­Daha ­fazla ­tutunma için­ çekiş ­sistemini­ güncelleyerek­ her ­türlü­ zeminde­ hareket etmenizi­ kolaylaştırıyor.

Kör Nokta

KÖR NOKTA UYARI SİSTEMİ

Ön ve arka tamponlardaki dört sensör sayesinde yolculuk sırasında kör noktada başka bir araç olup olmadığı hakkında sizi bilgilendirir. Bu durumda sürücüyü ikaz etmek için bir turuncu diyod lamba yanarak uyarır.

Uyarı Sistemi

ŞERİT TAKİP SİSTEMİ

80 km/h ve üzerindeki hızlarda, Şarit Takip Sistemi araç kazara şeritten ayrıldığında sürücüyü ikaz etmek için kullanılır.

Otomobil sinyal vermeden şeritten ayrıldığında, yöne bağlı olarak sürücü koltuğunun solunda veya sağında meydana gelen titreşimler yardımıyla sürücü derhal uyarılır. Böylelikle sürücünün aracını düzeltmesine ve şeridine geri dönmesine olanak sağlanır.

Bu patentli teknolojinin temeli karayollarının veya otoyolların yüzeylerinde mevcut olan işaretleri (sürekli çizgileri) tanıyabilen altı adet kızıl ötesi algılayıcıdır. Bu sistem özellikle sürücü uykulu veya geçici olarak dalgın olduğunda faydalıdır.

İLERİ ŞEHİRİÇİ GÜVENLİK SİSTEMİ (FARC)

İleri Şehiriçi Güvenlik Sistemi (Şehirde Çarpışma Riskine Karşı Otomatik Frenleme) 30 km/s hızın altında şehir içi kullanımda sürücünün müdahale etmemesi durumunda kazadan sakınılmasını veya ciddiyetinin azaltılmasını sağlayan yeni bir sistemdir.

Sistem çarpışmayı önlemek veya çarpışma hızını azaltarak olumsuz sonuçlarını sınırlandırmak için tam güçlü frenlemeyi otomatik olarak başlatabiliyor. Bazı durumlarda, bu sistem otomatik olarak araç tamamen duruncaya kadar işlev görüyor ve böylece önden giden araçla çarpışmanın önlenmesini sağlıyor.

İleri Şehiriçi Güvenlik Sistemi (Şehirde Çarpışma Riskine Karşı Otomatik Frenleme) 30 km/s hızın altında şehir içi kullanımda sürücünün müdahale etmemesi durumunda kazadan sakınılmasını veya ciddiyetinin azaltılmasını sağlayan yeni bir sistemdir.

Sistem çarpışmayı önlemek veya çarpışma hızını azaltarak olumsuz sonuçlarını sınırlandırmak için tam güçlü frenlemeyi otomatik olarak başlatabiliyor. Bazı durumlarda, bu sistem otomatik olarak araç tamamen duruncaya kadar işlev görüyor ve böylece önden giden araçla çarpışmanın önlenmesini sağlıyor.

HIZ SINIRLAYICI

Peugeot Hız Sınırlayıcı aracınız için bir standart azami hız saptamanızı sağlar. Aracınızı kullanırken bu hızı aştığınızda, gaz pedalı çubukları sayesinde yeniden hızlanmanız önlenir ve böylece önceden ayarlamış olduğunuz hız limitleri dahilinde kalmanız sağlanır.