/image/81/0/peugeot-3008-2016-088-fr.254810.jpg

Birçok PEUGEOT güvenlik yardımı teknolojisini keşfedin:

CRUISE KONTROL

Aktif cruise kontrolü, önümüzdeki araç mesafesine göre genişletilmiş bir seyir kontrolü işlevine sahip bir seyir kontrolü / hız sınırlayıcı sistemidir.

Bu fonksiyon, özellikle yarı-yoğun veya akışkan trafik koşullarında otoyol sürüşü için uygundur; bu fonksiyon bir aracın önde olduğu her keresinde, seyir kontrolünün sistematik olarak kaybolmasını önler. Radar bir araç tespit ettiğinde, motor freninin gaz pedalına hareketi sayesinde otomatik olarak aracın hızını 20 km / saate kadar düşürerek sabit bir aralık korunur. Şerit boşaldığında, hız sabitleme sistemi başlangıçta istenen hıza döner. 20 km / s'lik bir yavaşlama, boşluğu korumak için yeterli değilse, cruise control sistemi sürücüyü uyarır ve sürücünün hız kontrolünü eline almasını sağlar.

STOP FONKSİYONLU ADAPTİF CRUISE KONTROL (ACC STOP)

Araç, ön tamponun ortasında gömülü ve maksimum 150 metre mesafeyi algılayan bir radar ile donatılmıştır. 30 km / saat ile 180 km / saat arasındaki bir hız durumunda, Stop Fonksiyonlu Adaptif Hız Sabit Kontrol Sistemi (ACC Stop) 2 fonksiyon sunar:

  • Sürücü tarafından programlanan değerde otomatik araç hızı bakımı
  • Aracınızdan önünüzdeki mesafenin otomatik olarak ayarlanması (önceden belirlenmiş 3 seviye: uzak, normal ve yakın)

Bu sistem, aracınızın önünde aynı yönde hareket eden bir aracı tespit eder. Öndeki araç tam bir durma noktasına gelinceye kadar veya (otomatik şanzımanlı bir araç için) hızı 30 km / s'ye düşünceye kadar, sabit bir mesafeyi korumak için, motor freni ve fren sistemi (fren lambaları daha sonra yanar) ile araç hızını aracın önündeki aracın hızına göre otomatik olarak ayarlar (manuel şanzımanlı bir araç için).*

i

ÇEKİŞ

GRIP KONTROL SİSTEMİ

Merkezi konsoldaki tekeri ile Grip Kontrol Sistemi, düşük kavrama koşullarına uygun çekiş özelliği sayesinde aracın kullanım alanını genişletir. Bu patentli sistem, özel olarak uyarlanmış bir lastik takımıyla birlikte çalışır. Çok yönlü ve esnek olan Grip Kontrol Sistemi, ön tekerleklere etki ederek araziye göre çekişi optimize eder. Sistem her zaman sürücü kontrolündedir. Herhangi bir zamanda, sürücü, isteğe bağlı olarak, bu cihazın standart modunu kullanarak donanımın akıllılığına güvenebilir veya tekerleği kullanarak istediği modu seçebilir:

  • Standart mod, tekerleklerin düşük bir devir hızına sahip normal yol koşulları için tasarlanmıştır.
  • Kar modu, ön tekerleklerin her birinin dönmesinin devir hızını mevcut kavrama koşullarına anında uyarlar. Aracın hızı 50 km / saate ulaştığında sistem Standart moda geçer.
  • Off-Road modu, kaygan yüzeylerde (çamur, ıslak çim vb.) kolay sürüş sağlar. Mümkün olan en yüksek torku kavrayabilen tekerleğe aktararak aracın bu özel koşullarda hareket etmesini sağlar. Sınırlı bir kayma diferansiyeli gibi hareket ederek, özellikle pist alanları için uygundur ve 80 km / saate kadar aktiftir.
  • Kum modu, yumuşak zeminde sürüşe izin vermek ve kuma saplanma riskini sınırlandırmak için iki tekerleğin aynı anda dönüşüne olanak sağlar. Bu mod 120 km / saate kadar çalışır, bu noktada Standart mod etkinleştirilir.
  • ESP Off modu, sürücüyü ESP devre dışı bırakmak ve Grip Control'u 50 km / saate kadar tamamen çıkarmak konusunda serbest bırakır ve çekişi tamamen bağımsız olarak yönetir. 
/image/81/1/peugeot-2008-2016-214-fr.254811.jpg

GELİŞMİŞ GRIP KONTROL SİSTEMİ

"Gelişmiş Grip Kontrol Sistemi" aşağıdaki donanımlardan da faydalanmaktadır:

  • Orta konsoldaki bir tekerlek tarafından kontrol edilen beş kavrama modu (Normal, Kar, Çamur, Kum, ESP Kapalı) ile optimize edilmiş çekiş kontrol sistemi  
  • Özel 18 '' M + S (Çamur ve Kar) lastik takımı  
  • Bir aracın ve yamaçlardaki yörüngesinin tam ve güvenli bir şekilde kontrol edilmesi için yeni bir yokuş aşağı yardım fonksiyonu olan Hill Assist Descent Control (HADC). Sistem inovatiftir, yenilikçidir; çünkü, stresli durumlarda kontrol ve güvenliği sağlayarak, aracı çok yavaş bir hızda (3 km / s) koruyabilmektedir.
  • Bu fonksiyon merkezi konsoldaki özel bir basmalı düğme ile 70 km / s'nin altındaki hızlarda etkinleştirilebilir. 30 km / s aşağıda sistem devreye girer.
  • Hafif bir eğim olma durumunda veya güçlük sözkonusu değilse, sürücü gaz pedalını ve fren pedallarını serbest bırakabilir. Dişli kutusu birinci veya ikinci vitese takılıysa hız kontrol edilir.
  • Sürüş sırasında dik bir eğim ve / veya zorluk olması durumunda, HADC fonksiyonu nötr duruma getirilerek etkinleştirilebilir. Daha fazla emniyet için yokuş aşağı devam eden hız yavaştır.
  • HADC fonksiyonu eğime göre uyarlanır:
    • % 5 ila% 8 arasında, fonksiyon saatte 17 km hızla seyreder.
    • % 8'den büyükse, hız 3 ile 17 km / s arasındaki hızı ayarlar.

i

AKTİF ŞEHİR İÇİ FREN & AKTİF GÜVENLİK FREN SİSTEMİ

AKTİF ŞEHİR İÇİ FREN

Aktif Şehir içi Fren Sistemi, çarpışma riski varsa otomatik olarak çalışan bir şehiriçi fren sistemidir. Bu sistem, kazanın ciddiyetinin azaltılmasını veya hatta önlenmesini sağlar. Bunu sağlamak için ön camın üst kısmına kısa menzilli bir LIDAR teknolojisi lazer sensörü yerleştirilmiştir. Hareketli veya sabit bir araç gibi, aynı yönde hareket eden ve aynı şeritte bulunan engelleri tespit eder.

Sürücü tarafından müdahale edilmemesi durumunda ve 30 km / saate kadar hızlarda Aktif Şehir Fren Sistemi, araç ile engel arasındaki hız farkını azaltmak için tam frenleme gücünü otomatik olarak tetikler. Otomatik yavaşlama 10 m / s²'e kadar çıkabilir.

i

AKTİF GÜVENLİK FREN SİSTEMİ

Aktif Güvenlik Fren Sistemi (otomatik acil frenleme), uyarıdan sonra, sürücü yeterince hızlı tepki vermezse ve aracın frenlerini etkinleştirmezse devreye girer. Böylece, sürücünün herhangi bir işlem yapmasını gerektirmeden, aracın hızını azaltarak çarpışmayı önlemeye veya ciddiyetini kısıtlamaya yardımcı olur. Kayıtlı araçlar, aynı yönde hareket etseler de veya park etmiş olsalar da, sistem tarafından hem kendileri hem de yolda bulunan yayalar (bisiklet, motosiklet, hayvan ve yol üzerindeki nesneler tespit edilmemiştir) dikkate alınırlar. Aktif Güvenlik Fren Sistemi aşağıdaki durumlarda etkinleştirilir:

  • Hareketli bir araç tespit edildiğinde araç hızı 5 km / s ile 140 km / s arasında seyreder.
  • Sabit bir araç tespit edildiğinde araç hızı 80 km / s'yi geçmez.
  • Bir yaya tespit edildiğinde araç hızı 60 km / s'yi aşmamalıdır.

i

GÜVENLİ TAKİP MESAFESİ UYARISI

Güvenli Takip Mesafe Uyarısı fonksiyonu (çarpışma riski uyarısı), sürücüyü araçlarının önündeki araçla veya bir trafik şeridinde bulunan bir yaya çarpışmasıyla ilgili olarak uyarır.

Bu görsel ve sesli uyarı, Aktif Güvenlik Fren Sisteminin devreye girmesinden hemen önce yapılır.

AKTİF ŞERİT TAKİP UYARI SİSTEMİ

STANDART

Şerit kalkış uyarısı, sürekli veya kesik şeritleri tanıyan bir kamera kullanarak trafik şeridi zemin işaretlerinin farkında olmadan geçilmesini tespit eden bir sistemdir. Güvenli sürüş sağlamak için kamera görüntüyü analiz eder ve sürücünün uyku hali ve 80 km / saat'in üzerindeki bir hız düşüşü durumunda, sürücü seyrini değiştirirse görsel ve sesli uyarıyı devreye sokar.

AKTİF

65 ila 180 km / s arasında Aktif Şerit Takip Uyarı Sistemi de yörüngeyi düzeltir: Sistem, zemin işaretleme çizgilerinden birinin istenmeden geçilmesi riskini belirlediği anda, direksiyon sistemi, aracın ilk şeridinde kalması için yavaş yavaş karşı savrulur. . Sürücü, aracın yörüngesini korumak isterse, direksiyon simidini sıkıca tutarak (örneğin bir kaçınma manevrası için) düzeltmeyi önleyebilir. Düzeltme işlemi, yön gösterge lambaları yanar yanmaz kesilecektir.

i

AKTİF KÖR NOKTA UYARI SİSTEMİ

STANDART

Kör Nokta Algılayıcıları sürücüye bitişik şeritli bir aracın varlığını kör alanının sağında veya solunda olduğunu bildirir. Bu donanım, ön ve arka park lambaları yardımıyla veya Visiopark 1 ile kullanılır.

ACTIVE

/image/81/2/peugeot-308-2013-100-fr.254812.jpg

Bu sistem, 12 km / saat ile 140 km / s arasında, sürücüyü, eğer bir tehlike potansiyeli teşkil edecek durumda bir başka aracın varlığını kör noktalarında tespit ediyorsa, sürücüyü bu aracın varlığı konusunda uyarıyor. Uyarı, bir araç (araba, kamyon, bisiklet) algılanır algılanmaz söz konusu taraftaki aynada yer alan bir gösterge ışığı ile verilir.

Bu sistem, Aktif Şerit Takip Uyarı Sistemi ile birlikte çalışır: ilgili yan ayna içine monte edilmiş gösterge ışığına ilaveten, bir çizgi yön göstergesi ışığı ile aktarıldığında sürücünün bir çarpışmayı önlemesine yardımcı olmak için yörüngeyi düzeltmesi hissedilecektir .

SÜRÜCÜ YORGUNLUK TESPİTİ SİSTEMİ

SÜRÜŞ ZAMANI UYARI SİSTEMİ

Sürüş zamanı uyarı sistemi sürücünün iki saatlik sürüşten sonra, 65 km / saat'in üzerinde bir hızda yol alması halinde, ara vermediğini tespit ettiği anda devreye giren bir uyarıdır. Bu uyarı, size sesli bir sinyal eşliğinde ara vermeye çağıran bir mesajın görüntülenmesiyle verilir.

SÜRÜCÜ DİKKATİ UYARI SİSTEMİ

Sürüş zamanı uyarısı, sürücü dikkatİ uyarı sistemi ile tamamlanmaktadır. Araç, yörüngesini analiz etmek için ön camın üst kısmında bulunan bir kamera ile donatılmıştır. Sistem, yerdeki işaretlerle ilişkili olarak yörüngeden farklılıkları tespit ederek sürücünün dikkatini değerlendirir. Daha sonra birkaç sesli ve görsel uyarı seviyesini tetikleyebilir («Uyanık kal!» Veya «Bir mola ver!»).

i