COVID19 Bilgilendirme Metni Daha fazlası

PEUGEOT'NUN TARİHİ VE BAŞARILARI

/image/61/5/peugeot-history-header.737615.jpg
/image/61/5/peugeot-history-header.737615.jpg

1810

Peugeot'nun endüstriyel serüveninin başlangıcı

Peugeot

Aile şirketi, 1810 yılında Jean-Frédéric ve Jean-Pierre II PEUGEOT tarafından, Hérimoncourt (Doubs) kasabasında “Sous-Cratetolarak adlandırılan yerde bulunan aile hidrolik değirmeninin çelik fabrikasına dönüştürülmesiyle kuruldu. Aile, hepsi de çelikle ilgili olmak üzere aletler, yaylar, şemsiye iskeleti, korse iskeleti, kahve değirmenleri, saat parçaları, bisikletler ve benzeri ürünler olmak üzere farklı alanlarda üretime başladı.

1889

Buharla çalışan 3 tekerlekli araç çıktı

/image/60/9/serpollet-1889.737609.jpg

Armand PEUGEOT, Paris'teki Dünya Fuarında ilk PEUGEOT markalı aracını sergiledi: buharla çalışan (ticari olmayan) 3 tekerlekli bir araç.

Araç, ünlü mühendis Léon Serpollet ile birlikte tasarlanmıştı.

1948

203’ün lansmanı: İlk yekpare araba

/image/61/6/peugeot-203-history.737616.jpg

PEUGEOT 203, İkinci Dünya Savaşından sonra üretilen ilk otomobildi.

Aynı zamanda yarım küre şeklinde silindir kapağı ve V şeklinde supapları olan ilk yekpare modeldi.

203, yarım milyondan fazla birimde üretilen ilk PEUGEOT idi.

1960

404 piyasaya çıktı

Öncekilerden farklı olarak Pininfarina tasarımlı PEUGEOT 404, açılı çizgiler benimsemişti.

Bu modelin cilalı yüzeylerindeki artış, 1960'larda üretilecek otomobillerin modernliğini ve zarafetini yansıtıyordu ve 1950'lerin başında çıkan modellere büyük ölçüde tezat oluşturuyordu.

1961 yılında 404, ilk doğrudan püskürtmeli motorla donatıldı.

1968

504’ün lansmanı

/image/62/0/peugeot-cabrio-504-history.737620.jpg

1969'da 'Avrupada Yılın Otomobili' unvanını kazanan PEUGEOT 504, PEUGEOT’nun en uzun süre boyunca üretilen ve piyasaya sürülen modeliydi -ki hala böyle- (2006'da üretimine son verilene kadar 3.700.000 adet piyasaya sunuldu).

Orta sınıf bir müşteri kitlesine hitap eden araç, stabilitesi ve dayanıklılığı sayesinde Afrika ve Güney Amerika’da 1. sırada yer aldı.

1972

Dünyanın en kısa sedanı - 104

/image/60/6/c47-104-orange.737606.jpg

 “Tüm PEUGEOT 3.58m'de” sloganıyla tanıtılan PEUGEOT 104, o zamanlar için dünyadaki en kısa dört kapılı sedan olarak sunulmuştu.

1979

604’ün lansmanı

/image/61/9/peugeot-604-history.737619.jpg

604, PEUGEOT’nun 601’den bu yana ilk 6 silindirli sedanıydı.

Tarzının ve niteliklerinin bir sonucu olarak PEUGEOT 604, Avrupa genelindeki en üst düzey hükümet yetkilileri tarafından benimsendi.

Avrupa'da pazarlanan ilk turbo dizel motor da 604'e yerleştirilmişti.

1983

‘Sihirli sayı’ 205

/image/60/7/c60-205-5-portes.737607.jpg

Şimdilerde ikonik hale gelen PEUGEOT 205, PEUGEOT için hayat kurtarıcı bir başarı oldu - ‘sihirli sayı’ gibi.

Ayrıca çifte dünya ralli şampiyonu oldu ve iki Paris-Dakar yarışı kazandı.

205, Fransa’da tüm zamanların en çok satan otomobili olmayı sürdürdü ve Fransızların o zamana kadar en çok ihraç ettiği otomobil oldu.

1987

405’in lansmanı

/image/61/7/peugeot-405-history.737617.jpg

1987’deki başarılı lansmanının ardından PEUGEOT, yeni aile aracı 405’in sayesinde 1988 yılında tarihinde ikinci kez Avrupada Yılın Otomobiliödülünü kazandı.

1997

406 coupé lansmanı

/image/61/8/peugeot-406-coupe-history.737618.jpg

Pininfarina imzalı eskimeyen tasarımı ile bu araç, koleksiyonerlerin hayallerini süsledi.

PEUGEOT 406 coupé, Dizel motorla donatılan ilk coupé olma ünvanını da kazandı (2001).

1998

7 milyonun üzerinde 206 üretildi

PEUGEOT 206, markanın en çok satan modellerinden bir diğeriydi ve hatta üçlü dünya ralli şampiyonu dahi oldu.

CC versiyonu (2000'de piyasaya sürüldü), ilk kez 1934 yılında PEUGEOT tarafından otomatik geri çekilebilir kanvas tavan ile tanıtılan 'dönüştürülebilir coupé' anlayışını yeniden canlandırdı.

2016

SUV 3008 lansmanı

/image/62/1/peugeot-new-3008-suv-history.737621.jpg

2016 yılı sonlarındaki başarılı lansmanından sonra PEUGEOT 3008 SUV, stili, iç tasarımı ve öne çıkan özellikleri sayesinde övgüyle karşılandı ve 58 Avrupalı gazeteciden oluşan bir jüri tarafından '2017 - Yılın Otomobili' seçildi.

1964'ten bu yana ödül kazanan ilk SUV olan araç; 1969'da PEUGEOT 504, 1988'de PEUGEOT 405, 2002'de PEUGEOT 307  ve 2014'te PEUGEOT 308'in ardından Yılın Otomobili unvanını alan beşinci Peugeot oldu.

2019

Peugeot

PEUGEOT PARTNER, 2019 Yılın Uluslararası Ticari Aracı seçildi. PEUGEOT Partner, ödülün ilk kez düzenlendiği 1992 yılından itibaren Yılın Ticari Aracı seçilen 5. PEUGEOT modeli oldu.

PEUGEOT PARTNER, tamamen yeni bir sürüş deneyimi sunan PEUGEOT i-Cockpit®'i bu segmentte kullanıma sunan ilk model olmasıyla da diğerlerinden ayrışıyor.

Uluslararası Yılın Ticari Aracı Ödülü ilk olarak 1992 yılında organize edildi. Jüri, hafif ticari araçlar konusunda uzman bağımsız dergilerden 25 gazeteci ve yayıncıyı bir araya getiriyor.

2020

/image/62/2/208-showroom-banner-640x480.737622.jpg

Yeni PEUGEOT 208, 23 Avrupa ülkesinden otomotiv alanında uzman 60 gazeteciden oluşan jüri tarafından 2020 Yılın Otomobili seçildi. Jüriyi, özellikle elektrikli, benzinli veya dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği sayesinde müşterilere sunulan “seçim özgürlüğünden” ötürü çok etkiledi. Jüri ayrıca yeni PEUGEOT 208'in cesur tasarımını ve sahip olduğu teknolojileri de takdir etti. Yeni PEUGEOT 208, “Yılın Otomobili” seçilen altıncı PEUGEOT modeli oldu.

PEUGEOT, 6 ödülle “Yılın Otomobili” listesinde en başarılı ilk üç marka arasında yer alıyor. Bu prestijli ödül, PEUGEOT 208 tarafından kazanılan 12 uluslararası ödüle ekleniyor.