üretici garantisi

Yeni bir PEUGEOT satın aldığınızda üretim, boya ve delinme kusurlarının tümünü kapsayan bütüncül bir garantiye sahip olursunuz. Garanti belgesinde yer alan kapsam dışı durumlar haricinde, aracınızda oluşabilecek, malzeme ve/veya montaj kaynaklı arızalar ve çekici masrafları ücretsiz olarak tarafımızdan karşılanır.

 

Üretici garantisinden yararlanmak için otomobilinizin, kaporta işlemleri de dahil, tüm bakım ve onarımlarını, ilgili garanti süresinin sonuna kadar düzenli olarak yetkili servislerimizde yaptırmanız yeterli olacaktır.

 

1 Ocak 2022 tarihinden itibaren satın alınacak otomobillerde Üretici Garantisi Kapsamı aşağıdaki şekilde uygulanacaktır*:

 

 

Tüm Binek Otomobiller 3 yıl veya 100.000 km (önce hangisi dolarsa)
K9 grubu hafif ticari otomobiller (Rifter, Partner) 3 yıl veya 150.000 km (önce hangisi dolarsa)
K0 ve X250 grubu hafif ticari otomobiller (Expert, Boxer) 2 yıl / sınırsız km
BOYA GARANTİSİ

 

Tüm Peugeot binek otomobiller 3 yıl veya 100.000 km (önce hangisi dolarsa),

K9 grubu hafif ticari araçlar için 3 yıl 150.000 km (önce hangisi dolarsa),

Peugeot K0 ve X250 grubu hafif ticari otomobiller için 2 yıl / sınırsız km.

 

Dikkat edilmesi gereken noktalar:

• Boya garantisi, üretici, ithalatçı veya yetkili servis tarafından tespit edilen boya veya cila hatasının, tamamen veya kısmen düzeltilme işlemidir.

• Boya garantisinin uygulanması bir taraftan üreticinin öngördüğü bakım aralıklarına riayet edilerek gerçekleşmesine diğer taraftan ise araç üzerinde oluşabilecek hasarların tamirinin üreticinin öngördüğü kurallara riayet edilerek gerçekleşmesine bağlıdır.

 

Boya garantisi kapsamı dışındaki durumlar:

• Çevrenin boyaya veya cilaya verdiği hasarlar: Ani ısı değişiklikleri, kimyevi, hayvansal ya da bitkisel maddelerin, kum, tuz, taş sıçramaları veya dolu ve su baskını gibi doğal olaylar ile bir kaza sonucu ya da kazaya bağlı olmayan diğer dış etkenlerin verdiği hasarlar,

• Kullanıcının ihmalinden ya da onarılması gereken hataya geç müdahale edilmesinden ya da üreticinin önerilerine uyulmamasından doğan hasarlar,

• Garanti Sözleşmesi kapsamına girmeyen olaylardan doğan hasarlar,

• Üretici firma tarafından yetkili kılınmayan kuruluşlar tarafından gerçekleştirilen onarım, dönüşüm veya değişiklik işlemlerinin sonuçları.

 

 

PASLANMAYA/DELİNMEYE KARŞI GARANTİ

 

Aracınızın kaportanın içeriden kaynaklanan çürüme veya paslanma sonucu delinmesi durumunda ilgili parçaların onarımını veya değişimini kapsar.

 

·       Binek araçlar için 12 yıl

·       Ticari araçlar için 5 yıl

 

Paslanmaya karşı garantinin uygulanması araç üzerindeki hasarların tamirinin üreticinin öngördüğü kurallara riayet edilerek gerçekleşmesine ve araç sahibinin Üreticinin öngördüğü işlemleri zamanında gerçekleştirmiş olmasına bağlıdır.

 

Dikkat edilmesi gereken noktalar:

 

• Araç gövdesine yapılan her türlü müdahale (kaza, diğer hasarlar vs) aynı şartlar çerçevesinde kontrol ziyareti ile takip edilmelidir.

• PEUGEOT paslanmaya karşı garantiden faydalanmaya devam edebilmek için, alıcının, dış etkenlerden dolayı oluşan hasardan en geç 2 ay içerisinde aracını üreticinin belirlediği şartlara göre onarımını gerçekleştirmesi gerekmektedir. Bu kısımda anlatılan hasarların onarımı alıcıya aittir. Bu onarım işlemi, onarımı yapan servisin ticari unvanı, onarım tarihi, aracın kilometresi ve fatura numarası bilgileri ile “Garanti ve Bakım kitabında” belirtilmelidir. PEUGEOT paslanmaya karşı garanti ile ilgili her türlü işlemde, periyodik bakımları ve kontrol ziyaretlerinin not edildiği “Garanti ve Bakım kitabının” ibrazı gerekmektedir.

 

Paslanmaya karşı garanti dışındaki durumlar:

 

• Kullanıcının ihmalinden ya da üreticinin önerilerine uyulmamasından doğan hasarlar,

• Garanti Sözleşmesi kapsamına girmeyen olaylardan doğan hasarlar,

• Paslanmaya karşı koruma ürünleriyle yapılan ve bakım planında öngörülmeyen ek işlemler sebebiyle oluşan hasarların sonucu,

• Üretici firma tarafından yetkili kılınmayan kuruluşlar tarafından gerçekleştirilen onarım, dönüşüm veya değişiklik işlemlerinin sonuçları,

• Üretici tarafından onaylanmamış ve/veya Üreticinin belirttiği önerilere uymadan aksesuar takılmasından kaynaklanan çürümeler,

• Ticari araçlara takılan damper ya da yük kasaları, temel araç üzerinde yapılan kasa tadilatları ve değişiklikleri,

• Tekerlekler ve mekanik parçalar, karoserinin tamamlayıcı parçaları sayılmazlar .

*Paslanmaya karşı garanti altında kalması için aracınızın Yetkili Servislerimiz tarafından kontrollerden geçirilmesi gerekmektedir.

 

 

HİBRİT VE ELEKTRİKLİ OTOMOBİL SİSTEM ELEMANLARI GARANTİSİ

 

Çekiş sisteminin bazı elemanlarının** üretim hatalarına karşı üretici garantisi 8 yıl veya 160.000 km’dir.

 

Garantinin kapsadığı dönemde minimum %70’lik akü kapasitesinin korunması şartı vardır.

 

Garanti süresi içerisinde akü kapasitesinin %70’in altına düşmesi durumu garanti süreçleri dahilinde değerlendirilir.

 

ÜRETİCİ GARANTİSİ SIKÇA SORULAN SORULAR

 

Garanti detaylarını nereden öğrenebilirim?

Sahip olduğunuz garantiler hakkında detaylı bilgiyi PEUGEOT aracınızı satın alırken size verilen bakım ve garanti el kitabında bulabilirsiniz.

 

Garanti kullanım şartları nelerdir?

Aracınızı satın aldıktan sonra bir sorunla karşılaşırsanız (arıza, boya kusurları, kaportada delinme), bakım ve garanti el kitabınızla birlikte bir PEUGEOT yetkili servisini ziyaret edebilirsiniz. Kusurun üretici garantisi kapsamında giderilip giderilemeyeceğini yalnızca yetkili bir teknisyen değerlendirebilir.

 

Garanti devam ederken aracım arızalanırsa ne olur?

Arıza durumunda PEUGEOT Assistance ile iletişime geçmelisiniz. Uzmanlarımız mümkün olan en kısa sürede arızaya müdahale edeceklerdir. Buna ek olarak, en yakın yetkili servisimize varıncaya kadar olan çekici masrafları karşılanır (maksimum 100 km mesafe içinde). Arabanızın onarım süresi iki saatten uzunsa, servis teknisyenimiz yolculuğunuza devam etmeniz için size alternatif bir ulaşım yöntemi sunacaktır.

 

Üretici garantimi uzatabilir miyim ?

Garanti sözleşmenizin son gününe kadar garantinin uzatılmasını talep edebilirsiniz. Bunu yapmak için yetkili servisinizle iletişime geçmeniz yeterlidir.

 

Araç bir başkasına satıldığında garanti sona erer mi?

Garantiniz, aracınızın yeni sahibine devredilebilir ve aynı koşullar sözleşmenin geri kalanı boyunca geçerlidir.

 

Garanti ile ilgili bir sorum olursa kiminle iletişime geçebilirim?

Garanti ile ilgili tüm bilgileri, aracınız teslim edildiğinde size verilen garanti ve bakım el kitabında bulabilirsiniz. Diğer sorularınız için, lütfen bir yetkili servisimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

* 1 Ocak 2022 öncesi satılan tüm otomobillerde garantisi süresi 2 yıl / sınırsız km olarak uygulanır.

**Çekiş aküsü ve beyni, Elektrikli çekiş motoru, Hibrit kontrol beyni, Yüksek gerilimli kablolar.

PEUGEOT HUZURUNUZU GARANTİLİYOR

PEUGEOT’NUZU SATIN ALDIĞINIZ ANDAN İTİBAREN GEÇERLİ OLAN GARANTİLER

Kapsam:
• Normal aşınma ve yıpranmaya maruz kalan parçalar hariç olmak üzere arızalı parçalar (örn. Fren balataları)

Garanti kapsamı:
• Arızalı parçaların onarımı veya ücretsiz değiştirilmesi
• Garanti kapsamına giren bir arıza meydana gelirse arıza veya çekici masraflarının geri ödenmesi

Süre/km:   
• Teslim tarihinden itibaren 2 yıl
• Km sınırı yoktur

BOYA

Kapsanan kusurlar:
• Orijinal gövdedeki boya veya cilada kusur

Garanti kapsamı:
• Kusuru düzeltmek için boya veya cilanın tamamen ya da kısmen yenilenmesi

Süre/km:
• 2 yıl (binek ve ticari araçlarda)

DELİNME

Kapsanan kusurlar:
• Delinme: Karoserin içeriden dışarı doğru paslanması

Garanti kapsamı:
• Paslanmanın göründüğü kusurlu parçaların onarımı veya değiştirilmesi

Süre/km:
• 12 yıl (binek araçlar)
• 5 yıl (ticari araçlar)

6 MADDEDE ARAÇ GARANTİNİZ

GARANTİ DETAYLARINI NEREDEN ÖĞRENEBİLİRİM?

Sahip olduğunuz garantiler hakkında detaylı bilgiyi PEUGEOT aracınızı satın alırken size verilen bakım ve garanti el kitabında bulabilirsiniz. Ayrıca garantinin genel hüküm ve koşullarını da okuyabilirsiniz:

Garanti kullanım şartları nelerdir?

PEUGEOT’nuzu satın aldıktan sonra bir sorunla karşılaşırsanız (arıza, boya kusurları, kaportada delinme), bakım ve garanti el kitabınızla birlikte bir PEUGEOT yetkili servisini ziyaret edin. Kusurun PEUGEOT ticari garantisi kapsamında tamir edilip edilemeyeceğini yalnızca yetkili bir PEUGEOT teknisyeni değerlendirebilir.

Garanti devam ederken aracım arızalanırsa ne olur?

Arıza durumunda PEUGEOT Assistance ile iletişime geçmelisiniz. Uzmanlarımız mümkün olan en kısa sürede arızaya müdahale edeceklerdir. Buna ek olarak, en yakın PEUGEOT yetkili servisine varıncaya kadar olan çekici masrafları karşılanır (maksimum 100 km yarıçap içinde). Arabanızın onarım süresi iki saatten uzunsa, servis teknisyenimiz yolculuğunuza devam etmeniz için size alternatif bir ulaşım yöntemi sunacaktır.

Satın aldıktan sonra garantinin uzatılması

Garanti sözleşmenizin son gününe kadar garantinin uzatılmasını talep edebilirsiniz. Bunu yapmak için satış bayinizle iletişime geçmeniz yeterlidir.

Araç bir başkasına satıldığında garanti sona erer mi?

Garantiniz, aracınızın yeni sahibine devredilebilir ve aynı koşullar sözleşmenin geri kalanı boyunca geçerlidir.

Garanti ile ilgili bir sorum olursa kiminle iletişime geçebilirim?

Garanti ile ilgili tüm bilgileri, aracınız teslim edildiğinde size verilen garanti ve bakım el kitabında bulabilirsiniz. Diğer sorularınız için, lütfen bir PEUGEOT yetkili servisi ile iletişime geçin.
Yeni araçlarda garanti süresinin uzatılması
Peugeot Artı Garanti sözleşmesi sayesinde, sözleşmeli garanti kapsamınızı kolaylıkla genişletebilir, geniş yardım hizmetlerinden faydalanabilirsiniz.
 
Artı Garanti Hakkında Bilgi Alın
İkinci el araç garantisi

İkinci el PEUGEOT aracınız için garanti hizmetimizden yararlanın.

 

 

 

 
İKİNCİ EL ARAÇ GARANTİSİ HAKKINDA BİLGİ ALIN
Bir satış bayisi ile iletişime geçin

Aracınızın garantisi ile ilgili herhangi bir sorunuz varsa, bir PEUGEOT bayisi ile iletişime geçin.

 

 
BİR SATIŞ BAYİSİYLE İLETİŞİME GEÇİN