PEUGEOT HYBRID
TEKNOLOJİSİ
PEUGEOT HYBRID TEKNOLOJİSİ
Benzinli motor ve entegre elektrik motoruna sahip eDCS6 elektrikli şanzımanı bir araya getiren Peugeot HYBRID Teknolojisi,
verimliliği arttırırken aynı zamanda yüksek sürüş keyfi sunmaktadır.
PEUGEOT HYBRID MOTORUN AVANTAJLARI
1.2 HYBRID 145hp* eDCS6
PEUGEOT HYBRID teknolojisi, benzinli motor ile elektrik motoru entegre edilmiş yeni 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzımandan oluşur.
*İçten yanmalı motor (136 hp) ve e-motor (21 hp) bileşik maksimum gücü.
Ruhsatta yalnızca içten yanmalı motor gücü belirtilmektedir. Bu durum, Türkiye’de yürürlükte olan mevzuattan kaynaklanmaktadır.
1.2 PureTech BENZİNLİ MOTOR
Yeni nesil 136 HP’lik maksimum güç ve 230 Nm maksimum tork üreten PureTech benzinli motor; hibrit sistemle en iyi şekilde entegre olacak şekilde özel olarak geliştirilmiş yeni nesil bir PureTech benzinli motordur.
ELEKTRİKLİ MOTOR
Şanzımana entegre sabit mıknatıslı senkron elektrik motoru, 21hp maksimum Güç ve 51Nm maksimum Tork üretir. Düşük tork ihtiyaçlarında aracı %100 elektrikli olarak hareket ettirebilir ve içten yanmalı motora destek sağlayarak yakıt tüketimini azaltır. Yavaşlama anında jeneratör görevi görerek 48V hibrit bataryayı şarj eder.
eDCS6
Tork için özel olarak geliştirilmiş yeni eDCS6 şanzımanı ile daha fazla sürüş keyfi ve daha düşük tüketim imkânı sağlıyor. Şanzıman grubu aynı zamanda elektrikli motoru, invertörü ve sürüş performansını iyileştirmek üzere otomobilin güç ve tüketimini optimize eden Elektronik Kumanda Ünitesini de barındırıyor.
48V BATARYA
48V Lityum-İyon batarya, 0,4kWsa kullanılabilir kapasiteye sahiptir. Bu yeni motoru oluşturan tüm parçalar motor kaputunun altında yer alırken, 48V batarya PEUGEOT 3008 ve 5008 modellerinde sürücü koltuğunun altına konumlandırılmıştır, bu sayede iç mekan ve bagaj hacmi korunmuştur.
NASIL ÇALIŞIR?
Günlük sürüşlerde, içten yanmalı motor ile elektrikli motor birlikte ya da ayrı ayrı çalışarak enerji tüketimini optimize eder. Güçlü hızlanma anlarında, elektrik motoru düşük devirlerde benzinli motora ek tork sağlar. Yavaşlama sırasında benzinli motor devreden çıkar ve elektrik motoru, bataryayı şarj eden bir jeneratöre dönüşür. Araç, şehir içinde kısa mesafelerde ve manevra yaparken yalnızca elektrik motoruyla, sıfır emisyon modunda hareket ed
Batarya seviyesi yeterli olduğunda, HYBRID sistemi sayesinde aracı çalıştırmak, manevra yapmak ve yoğun trafikte düşük hızlarda sürmek %100 elektrikli modda mümkün olur.
LİTYUM İYON BATARYA
PEUGEOT Hybrid teknolojisi, 136 hp 1.2 PureTech benzinli motor ve 21 kW elektrikli motoru besleyen 48V Lityum-İyon batarya ile sunuluyor.
48 Voltluk batarya, yavaşlama sırasında ve sürüş anında enerji kazanımı sağlayarak kendi kendini şarj etme özelliğine sahip. Bu sayede, yolculuğunuz boyunca uygun koşullarda kesintisiz 1 km menzile kadar %100 elektrikli sürüş imkanı sağlar. Şehir içinde sürüş sırasında geçen sürenin yarısından fazlasında %100 sıfır emisyon ile kullanarak CO2 tüketimini önemli derecede düşürür ve yakıt ekonomisini iyileştirir. (i) 1.2 Puretech 130hp benzinli motora göre şehir içi kullanımda, yaklaşık 2,5 lt/100 km’ye varan (WLTP döngüsüne göre) ortalama yakıt tasarrufu
ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ SÜRÜŞ BİLGİSİ
PEUGEOT i-Cockpit® sayesinde sürücü gözlerini yoldan ayırmadan sürüşe dair bilgileri gösterge paneli üzerinden takip edebilir. Kişiselleştirilebilir dijital gösterge panelinde Hybrid motor seçeneğine özel bilgilerden tercih ettiğinizi sürüş anında takip edebilirsiniz.
Enerji akışı CHARGE-ECO-POWER göstergelerinden takip edilir.
CHARGE, enerji kazanımını (Yeşil),
ECO verimli sürüşü (Mavi),
POWER dinamik sürüşü (Mavi) temsil eder.
Anlık tüketim değerlerinin takip edildiği kadranda ise %100 elektrikli motor ile yapılan sürüş bilgisi ve bataryanın doluluk oranı sürüş boyunca takip edilebilen bilgilerdir.