VERİMLİLİK

header

VERİMLİLİK

Önde gelen bir otomobil üreticisi olarak Peugeot’nun öncelik verdiği konulardan biri, keyifli sürüşün yanı sıra ekolojiye de duyarlılıktır.

PURETECH MOTORLAR

i

Peugeot’nun PureTech benzinli 3 silindirli turbo motorları, silindir hacminin kompakt yapısına rağmen 130hp’ye varan güç üretmeyi başarıyorlar. Bu benzinli yeni motorlar, daha hafif ve etkili. Motorun daha hafif olması, enerji verimliliğini de arttırıyor. (Hafif motor = Daha iyi ağırlık dağılımı ile mükemmel yol tutuş. Daha yüksek hızlanma ve enseklik performansı.)

Ayrıca, daha verimli yanmanın sağlanması ve sürtünmelerin azaltılması sayesinde, sunulan bu yüksek performansa rağmen yakıt tüketiminin düşüklüğü daha önce ulaşılamayan tüketim rekorlarının kırılmasını sağlıyor.

Sunulan yüksek tork sayesinde, düşük hızda bile benzersiz sürüş keyfi sağlayan PureTech motorlar, litre başına sunulan torkta sınıf lideri. Maksimum torkun %95’inin 1.500 devirden itibaren sunulması ise sürüş keyfini yepyeni bir boyuta taşıyor.

BLUEHDI TEKNOLOJİSİ

i

Peugeot’nun Euro6 dizel motorlarından olan BlueHDi’ın en önemli özelliği çevreyi korurken düşük yakıt tüketimi sunması ve performanstan ödün vermemesidir.

BlueHDi teknolojisinin bir parçası olan SCR katalitik konvertör sayesinde NOx emisyonları %90 oranında, partikül emisyonları %99,9 oranında azalırken, CO2 emisyonları da optimize edilmiş ve sınıfının en çevreci motoru oluşturulmuştur.

EAT6 TAM OTOMATİK ŞANZIMAN

/image/63/4/eat6_1408tech001bis.37634.jpg
/image/63/5/308sw_1401pc066.37635.jpg

Peugeot’nun verimli tam otomatik şanzımanı EAT6, Japon AISIN firması ile yapılan işbirliği ile üretildi.

Quickshift Teknolojisi

EAT6 şanzımanlarda bulunan Quickshift teknlolojisi viteslerin son derece hızlı geçmesini sağlar. Bu teknoloji içerisinde tek seferde birkaç vites atlama özelliği de bulunmaktadır. Çift kavramalı şanzımanlarda bu özellik bulunmadığından vites değişim hızı EAT6’da daha hızlıdır.

Performans

Vites kutusu içerisindeki ve tork konvertöründeki sürtünmelerin azaltılması ise performansa ve yakıt tüketimine olumlu yönde etki etmiştir.

Tork Konvertörü

Son teknoloji ile üretilen tork konvertöründe kayıplar minimuma indirilmiş ve verimle birlikte aynı zamanda vites geçişlerinin yumuşaklığı da artırılmıştır.

STOP AND START

i

Yeni nesil benzinli ve dizel motorlarında sunulan Stop & Start teknolojisi, kırmızı ışık gibi bir sebeple otomobil durduğunda otomatik olarak motoru durduruyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Sürücü harekete geçmeye hazırlandığında ise motor tekrar çalışarak hazır hale geliyor.

Stop & Start teknolojisi ile şehir içinde %15 yakıt tasarrufu yapılabiliyor. Aynı oranda azaltılan egzoz emisyonları sayesinde de çevreye verilen zarar azalıyor.

e-HDi motorlarda tekrar çalışma işlemi, alternatörün ters çalışması ile 400ms gibi müthiş bir sürede gerçekleştiriliyor. Benzer sistemlere göre titreşimin azaltılmasını sağlayan bu sistem sürücüye Stop & Start sisteminin varlığını hissettirmiyor. Kısacası Stop & Start teknolojisi size hem çevreyle dost bir araç performansı, hem de keyif aldığınız bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Ayrıca, tüm sürüş tarzlarıyla uyumluluk göstermesi açısından Stop & Start sistemi devre dışı da bırakılabiliyor.

FİİLİ KULLANIMDA YAKIT TÜKETİMİ

Müşterilerini daha şeffaf şekilde bilgilendirmeyi amaçlayan PSA Group, reel kullanım koşullarında bağımsız ve onaylı yakıt tüketimi ölçüm sistemine ulaşım olanağı sunuyor. Bu girişim NGO Transport & Environnement ile France Nature Environnement ile işbirliği halinde hayata geçirildi ve Veritas Bürosu tarafından da onaylanan fiili yakıt tüketimini ölçmek için bir protokol hazırlandı.

Bu protokol, yakıt tüketiminin fiili trafik koşullarında 92,3km mesafe boyunca şehir içi, şehir dışı ve otoyol gibi farklı yol koşullarında ölçülmesini kapsıyor. Ölçülen araçlar açık yollarda normal trafik koşullarında seyreder. İçlerinde yolcular, bagajlar, klima veya ısıtma sistemleri mevcuttur ve yollar iniş çıkışlıdır.

PSA Group böylece müşterilerine karşı şeffaflık ilkesine uymaktadır.

PARTİKÜL FİLTRESİ

FAP

Peugeot’ya özgü HDi teknolojisi, 2000 yılından bu yana yüksek performanslı bir kirlilik kontrolü sistemi olan partikül filtresi içeriyor (FAP). Peugeot araçlarının bazılarında bu sistemi standart olarak bulunduran ilk üretici oldu. Partikül filtresi, minimum ölçüm eşiğine kadar boyutu ne olursa olsun dizel parçacıkları tutuyor (0,004 g/km). FAP, dizelin motor içinde yanmasından kaynaklanan gazları işleyen ve kendi kendini temizleyen bir düzenek. Bu teknoloji, HDi motoru çevre dostu bir makine haline getiriyor.

EMP2 - ETKİN MODÜLER PLATFORM

i

EMP2, PSA Grubunun yeni şasi sistemi. Hafif metaller kullanılarak yüksek mukavemette üretilen şasinin hem konforu hem de yol tutuşu çok yüksek. Aynı motor ve şanzımanda selefine göre 140kg daha hafif olan 308'in ağırlık farkının yarısı (70kg) şasinin hafifliğinden kaynaklanıyor. Bu da yakıt tüketiminin %22 azalmasını sağlıyor.