SKIP TO CONTENT
PEUGEOT SPORT’UN BAŞARILARI

 

PEUGEOT SPORT’UN BAŞARILARI

Otomobillere olan tutkusuyla hareket eden Peugeot, her zaman rekabet ruhunu besledi. Motor sporlarının ilk günlerinden bugüne kadar elde edilen birçok zafer, araçlarının ticari başarısında hayati bir rol oynadı.

 

1895

Peugeot, dünyanın ilk süreli yarışını kazandı

Paris-Bordeaux-Paris rallisinde Peugeot’nun Type 7 isimli aracı, yarışın kazananı oldu; ayrıca katılan üç Peugeot araç da ilk dörtte yer aldı.


Michelin de Peugeot otomobilleri ilk şişirilebilir lastiklerle donatarak zaferin ortağı oldu.

1913-1919

The L76, Dieppe ve Indianapolis Grand Prix’ini kazandı

Çığır açan L76 serisi (ve varyasyonları), 1912-1913 Fransa Grand Prix’sini ve Indianapolis 500 ABD’nin 1913, 1916 ve 1919 yıllarındaki yarışlarını kazandı.

1937-1938

Le Mans’ta 402 Darl’mat için zafer

302 ve 402 Darl’mat, Le Mans 24 Saat Yarışında öne çıkmayı başardı. 1938 yılında De Cortanze-Contet takımı, genelde beşinci; 2L kategorisinde ise birinci olarak yarışı tamamladı.

1963-1968

Doğu Afrika Safari Rallisi’nde toplam beş zafer

Doğu Afrika Safari Rallisi’nde Peugeot 404, toplamda beş kez ve kendi kategorisinde de dört kez birincilik kazanmıştır (1963, 1966, 1967 ve 1968).

1974-1978

504 hatchback için 5 zafer

Peugeot 504 hatchback ve coupé 504 V6, Bandama Rallisi ve Fas Rallisi’ni iki kez kazandı (1975 ve 1976); 1978 yılında da Rallye Côte d'Ivoire ve Safari Rallisi’nde galip geldi.

1985-1986

205 T16 Dünya Rallisi şampiyonu oldu

Takım lideri Jean Todt olan 205 Turbo 16, nefes kesen hızını göstererek bir dizi galibiyet (üretici ve pilotlarda dünya şampiyonu) elde etti ve bir Peugeot efsanesi haline geldi.

1987-1988

205 T16 Dakar Rallisi şampiyonu oldu

1980'lerin sonunda Peugeot 205 T16, Paris-Dakar’da iki kez şampiyon oldu.

 

Aracın başarıları, dikkatleri üzerine çekti ve bunun sonucunda 205 modelinin satışları arttı ve bu da Peugeot'nun ekonomik zorlukları yenmesini sağladı.

1989-1990

405 T16, yeni bir rekor kırdı

Pike Peak Rallisi’ndeki iki zafer ve yeni rekorlar sonrasında Ari Vatanen yönetimindeki 405 T16, hem 1989 hem 1990 yılında Paris Dakar rallisini kazandı.

1991-1993

Le Mans 24 şampiyonu

Peugeot 905, 1990 yılında üç; 1992 yılında ise beş zafer elde etti ve bunlara Le Mans 24 Saat de dahildi. Böylece dünya şampiyonu oldu.

 

1993 yılı, 905’e Le Mans’da tarihi üçlü galibiyeti getirerek tam bir başarı yılı oldu; 905, podyumda üç farklı sıra kazandı.

2007-2008

908, Spa (Belçika) ve Road Atlanta’da (ABD) birinci sırada

Peugeot 908 Turbo Diesel PF, dayanıklılık yarışlarında üstün geldi ve Spa - Belçika ve Road Atlanta - ABD'de birinci oldu ve 2007 ve 2008 yıllarında Le Mans 24 Saat'te ikinci sırayı aldı.

2009-2011

Le Mans şampiyonu 908

Peugeot 908, 2009 yılında çifte galibiyet elde etti ve 2011 yılında da ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sırada kaldı. Ayrıca Le Mans Series kazananı oldu.

2013

Peugeot, Pikes Peak’te yeni bir rekora imza attı

Peugeot, 208 T16 Pikes Peak ve dokuz kez WRC şampiyonu olan Sébastien Loeb ile Pikes Peak rekorunu kırdı.


Loeb, tarihi bir süre elde etti: 8:13.878 – benzeri bir başarı bir daha yakalanamadı.

2015

Dakar’a geri dönüş

Güney Amerika'da Dakar için yapılan ilk yarıştan sonra Stéphane Peterhansel ve Cyril Despres, Çin İpek Yolu Rallisi’nde Peugeot 2008 DKR'larında 1-2'lik yarış tamamlama sonucunu elde ettiler.

2015

208 WRX, Dünya Rallikros Şampiyonu

Hansen-Peugeot Takımı, etkileyici Peugeot 208 WRX ile FIA World RX takım şampiyonu oldu.

2016

2008 DKR daha fazla zafer için yollarda

Rally Raid’e dönüşünden hemen bir yıl sonra Peugeot, etkinliğin o zamana kadarki en başarılı takımı olan Peterhansel/Cottret ile Dakar Rallisi’ni kazandı.


Bundan sadece 6 ay sonra da takım arkadaşları Despres/Castera da Moskova ve Pekin arasındaki İpek Yolu Rallisi’ni kazandı.

2016

Sébastien Loeb, Peugeot’ya geri döndü

Peugeot Total Takımının (4 galibiyet) Dakar’daki gözle görülür başarısından sonra Sébastien LOEB, aynı yıl Rallikros’ta Hansen-Peugeot Takımına katıldı.


Peugeot, 208 WRX’de dünyanın ikinci üretici şampiyonu oldu.

2017

3008’in yılı

2017 yılında Peugeot, Dakar’da ilk üçü gördü:

  • Stéphane Peterhansel (Birinci)
  • Sébastien Loeb (İkinci) 
  • Cyril Despres (Üçüncü)

hepsi görkemli 3008 DKR modelini kullanıyordu.

Aynı yıl Peugeot 3008 SUV üretim modeli, Yılın Otomobili seçildi.