SKIP TO CONTENT
EFFICIENCE

VERİMLİ ŞANZIMANLAR VE MOTORLAR

VERİMLİ TEKNOLOJİ

Önde gelen bir otomobil üreticisi olarak Peugeot’nun öncelik verdiği konulardan biri, keyifli sürüşün yanı sıra ekolojiye de duyarlılıktır.

PURETECH MOTORLAR

Peugeot’nun PureTech benzinli 3 silindirli turbo motorları, silindir hacminin kompakt yapısına rağmen 130hp’ye varan güç üretmeyi başarıyorlar. Bu benzinli yeni motorlar, daha hafif ve etkili. Motorun daha hafif olması, enerji verimliliğini de arttırıyor. (Hafif motor = Daha iyi ağırlık dağılımı ile mükemmel yol tutuş. Daha yüksek hızlanma ve enseklik performansı.)
 
Ayrıca, daha verimli yanmanın sağlanması ve sürtünmelerin azaltılması sayesinde, sunulan bu yüksek performansa rağmen yakıt tüketiminin düşüklüğü daha önce ulaşılamayan tüketim rekorlarının kırılmasını sağlıyor.
 
Sunulan yüksek tork sayesinde, düşük hızda bile benzersiz sürüş keyfi sağlayan PureTech motorlar, litre başına sunulan torkta sınıf lideri. Maksimum torkun %95’inin 1.500 devirden itibaren sunulması ise sürüş keyfini yepyeni bir boyuta taşıyor.

 

BLUEHDI TEKNOLOJİSİ

Peugeot’nun Euro6 dizel motorlarından olan BlueHDi’ın en önemli özelliği çevreyi korurken düşük yakıt tüketimi sunması ve performanstan ödün vermemesidir. 

 

BlueHDi teknolojisinin bir parçası olan SCR katalitik konvertör sayesinde NOx emisyonları %90 oranında, partikül emisyonları %99,9 oranında azalırken, CO2 emisyonları da optimize edilmiş ve sınıfının en çevreci motoru oluşturulmuştur.

EAT6 OTOMATİK ŞANZIMAN

EAT6Verimli Otomatik Şanzıman  6 ileri vitesli otomatik şanzıman, yakıt tüketimini ve sürüş hislerini optimize eder. CO2 emisyonlarını önemli ölçüde düşürürken yüksek seviyede kullanıcı konforu sağlamak üzere tasarlanmıştır.

 

 

EAT8 OTOMATİK ŞANZIMAN

Peugeot’nun bu otomatik şanzımanı, Stop & Start fonksiyonunun 20 km/sa’e çıkarılması ve 8 vitese geçilmesiyle artan verimlilik sayesinde yakıt tüketimini %7’ye kadar düşürür. Ayrıca daha hafif ve kompakt yapıdadır.

 

STOP AND START

Yeni nesil benzinli ve dizel motorlarında sunulan Stop & Start teknolojisi, kırmızı ışık gibi bir sebeple otomobil durduğunda otomatik olarak motoru durduruyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Sürücü harekete geçmeye hazırlandığında ise motor tekrar çalışarak hazır hale geliyor.
 
Stop & Start teknolojisi ile şehir içinde %15 yakıt tasarrufu yapılabiliyor. Aynı oranda azaltılan egzoz emisyonları sayesinde de çevreye verilen zarar azalıyor.
 
e-HDi motorlarda tekrar çalışma işlemi, alternatörün ters çalışması ile 400ms gibi müthiş bir sürede gerçekleştiriliyor. Benzer sistemlere göre titreşimin azaltılmasını sağlayan bu sistem sürücüye Stop & Start sisteminin varlığını hissettirmiyor. Kısacası Stop & Start teknolojisi size hem çevreyle dost bir araç performansı, hem de keyif aldığınız bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Ayrıca, tüm sürüş tarzlarıyla uyumluluk göstermesi açısından Stop & Start sistemi devre dışı da bırakılabiliyor.

 

EMP2 ve CMP PLATFORMLARI

İki platform mevcuttur: EMP2Verimli Modüler Platform 2: PSA Peugeot Citroën’in yeni nesil platformu  platformu ve çok enerjili CMP platformu, PSA Group’un yeni şehir, orta sınıf ve üst sınıf modellerinin tasarım ve üretiminin merkezinde yer alırlar:

- Dünyanın belli başlı pazarlarının özel gereksinimlerini karşılamak için modüler mimariye sahiptirler (4 ve 5 kapılı sedanlar, SW’lar, MPV’ler, hatchback'ler, SUV'ler, üstü açılabilirler veya coupe’lar).
- Tek bir platforma farklı motor ve şanzıman türleri takılabiliyor (4 silindirli, hibrit, 4 tekerlekten çekişli vb.)
- Şasi bağlantılarında kullanılan çelik, kompozit malzemeler ve alüminyum gibi yenilikçi hafif malzemeler ve son teknoloji prosesler (sıcak presleme ve lazer kaynak gibi) sayesinde daha hafif araçlar ve daha düşük CO2 emisyonları, sağlamlığı, güvenliği ve sürüş keyfini artırır.
- Direksiyon hakimiyeti, yol tutuş, konfor ve güvenlik gibi unsurları en iyi seviyeye taşıyan yenilikçi teknolojik tercihler ( kompozit zemin, çok düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler vb.).
- Kasa tipi ne olursa olsun ( SUV, sedan vs.) daha özgür bir tasarım stili (büyük lastikler, değişken dingil mesafesi, alçak kaput ve alçak sürüş yüksekliği

2013 yılında Peugeot 308’de piyasaya sürülen EMP2 platformu, yeni Peugeot 3008 ve 5008 SUV’lerin, 508, Rifter, Traveller ve Expert modellerinin üretiminde kullanılır.
CMP platformu ise 208 şehir otomobili ile 2008 kompakt SUV modellerinin üretiminde kullanılır.

FİİLİ KULLANIMDA YAKIT TÜKETİMİ 

Müşterilerini daha şeffaf şekilde bilgilendirmeyi amaçlayan PSA Group, reel kullanım koşullarında bağımsız ve onaylı yakıt tüketimi ölçüm sistemine ulaşım olanağı sunuyor. Bu girişim NGO Transport & Environnement ile France Nature Environnement ile işbirliği halinde hayata geçirildi ve Veritas Bürosu tarafından da onaylanan fiili yakıt tüketimini ölçmek için bir protokol hazırlandı.

Bu protokol, yakıt tüketiminin fiili trafik koşullarında 92,3km mesafe boyunca şehir içi, şehir dışı ve otoyol gibi farklı yol koşullarında ölçülmesini kapsıyor. Ölçülen araçlar açık yollarda normal trafik koşullarında seyreder. İçlerinde yolcular, bagajlar, klima veya ısıtma sistemleri mevcuttur ve yollar iniş çıkışlıdır.

PSA Group böylece müşterilerine karşı şeffaflık ilkesine uymaktadır.
 

PARTİKÜL FİLTRESİ

Peugeot’ya özgü HDi teknolojisi, 2000 yılından bu yana yüksek performanslı bir kirlilik kontrolü sistemi olan partikül filtresi içeriyor (FAP). Peugeot araçlarının bazılarında bu sistemi standart olarak bulunduran ilk üretici oldu. Partikül filtresi, minimum ölçüm eşiğine kadar boyutu ne olursa olsun dizel parçacıkları tutuyor (0,004 g/km). FAP, dizelin motor içinde yanmasından kaynaklanan gazları işleyen ve kendi kendini temizleyen bir düzenek. Bu teknoloji, HDi motoru çevre dostu bir makine haline getiriyor.

FİİLİ KULLANIMDA YAKIT TÜKETİMİ 

Müşterilerini daha şeffaf şekilde bilgilendirmeyi amaçlayan PSA Group, reel kullanım koşullarında bağımsız ve onaylı yakıt tüketimi ölçüm sistemine ulaşım olanağı sunuyor. Bu girişim NGO Transport & Environnement ile France Nature Environnement ile işbirliği halinde hayata geçirildi ve Veritas Bürosu tarafından da onaylanan fiili yakıt tüketimini ölçmek için bir protokol hazırlandı.

Bu protokol, yakıt tüketiminin fiili trafik koşullarında 92,3km mesafe boyunca şehir içi, şehir dışı ve otoyol gibi farklı yol koşullarında ölçülmesini kapsıyor. Ölçülen araçlar açık yollarda normal trafik koşullarında seyreder. İçlerinde yolcular, bagajlar, klima veya ısıtma sistemleri mevcuttur ve yollar iniş çıkışlıdır.

PSA Group böylece müşterilerine karşı şeffaflık ilkesine uymaktadır.
 

PARTİKÜL FİLTRESİ

Peugeot’ya özgü HDi teknolojisi, 2000 yılından bu yana yüksek performanslı bir kirlilik kontrolü sistemi olan partikül filtresi içeriyor (FAP). Peugeot araçlarının bazılarında bu sistemi standart olarak bulunduran ilk üretici oldu. Partikül filtresi, minimum ölçüm eşiğine kadar boyutu ne olursa olsun dizel parçacıkları tutuyor (0,004 g/km). FAP, dizelin motor içinde yanmasından kaynaklanan gazları işleyen ve kendi kendini temizleyen bir düzenek. Bu teknoloji, HDi motoru çevre dostu bir makine haline getiriyor.